Search
Close this search box.

דיאטת דש

מה זה אכילה רגשית – וכיצד נזהה האם האכילה רגשית או פיזיולוגית?

מה זה אכילה רגשית

מה זה אכילה רגשית?

רבים מאיתנו שמעו על המושג אכילה רגשית, אך לא כולם יודעים מה זה אכילה רגשית, ואיך לדעת אם אנחנו חווים אותה. אכילה רגשית מוגדרת כאכילה הקשורה לרגשות, היא אינה מחוברת ישירות לרעב אלא למצבים רגשיים שליליים וחיוביים כמו כעס, בושה, תסכול, שעמום, התרגשות, שמחה, אשמה ועוד. אכילה רגשית עלולה אף להוביל להפרעות אכילה.

כיצד מבחינים בין אכילה מתוך רעב אמיתי לרעב רגשי?


אנשים רבים נוטים לייחס בטעות אכילת לילה או התקפי אכילה לאכילה רגשית בעוד שאכילה זאת עשויה להיות קשורה לרעב פיזיולוגי. פנינו למומחים של דיאטת דש DASH בישראל כדי שיעזרו לנו להבין לעומק את הנושא החשוב והרגיש הזה ואת הדרכים לבדל בין אכילה רגשית אמיתית לרעב פיזיולוגי.
רות עידו, אחות N.R, נטורופתית D.N ,מנהלת את צוות התמיכה המקצועי בדיאטת דש המונה 14 דיאטניות קליניות ונטורופטיות מאז שנת 2014, ובתוקף תפקידה נחשפה למעל 75,000 מטופלים. רות מעידה כי אנשים נוטים להתבלבל ולאבחן עצמם כמי שאוכלים אכילה רגשית, כאשר בפועל הם פשוט רעבים. “לצערי” היא אומרת, “דיאטות רבות ממליצות למטופלים לאכול פחות מדי כדי לרדת במשקל. אצלנו התפיסה המחשבתית הפוכה, אנחנו דוגלים בלאכול יותר ולא פחות כדי לספק לגוף את כל מה שהוא צריך ולכבד אותו, אנחנו מגלים פעמים רבות שעם תחושת השובע הצורך במתוק פוחת משמעותית באופן טבעי, וכך גם האכילה הלילית, פעילויות המזוהות כאכילה רגשית.
שאלון הרגלי האכילה שפיתחנו בחברה משמש אותנו בעבודה מול לקוחותינו ומאפשר לנו לבדל בין אכילה רגשית לאכילה הנובעת מרעב פיזיולוגי. אנו מגלים פעמים רבות שאנשים לא אוכלים מספיק. חלקם לא אוכלים במהלך יום שלם, בין אם לא היה להם זמן, כי הם כל היום בנסיעה, בישיבות או פשוט שכחו לאכול. ולכן אין זה פלא שבערב הםמתנפלים על המקרר, ואוכלים ‘שטויות’ מול הטלוויזיה. אם כי רבים מאנשים אלה מתייגים אכילה זאת כרגשית, האמת היא שגופם סובל מרעב פיזיולוגי ומחפש אנרגיה זמינה לשכך את הרעב המצטבר. לפני שאנו פונים לטפל במקום הרגשי, חשוב לנו לוודא שהמטופל שלפנינו אכל באופן מספק ומשביע במהלך היום, האם הגוף קיבל את “הדלק” שהוא צריך הכולל חלבונים, פחמימות, שומנים ,ויטמינים, מינרלים ואת כל מה שהוא זקוק לו על מנת לתפקד בצורה מיטבית. אדם רעב פונה ישירות למתוק ולפחמימות היות והם מספקים אנרגיה זמינה בעלת השפעה מיידית. כשאנחנו שבעים ואכלנו בצורה מאוזנת, אנחנו רגועים וחשים פחות את הצורך במתוק. התפיסה שלנו בדיאטת דש מבוססת על הקניית כלים לאדם שמולנו שיאפשרו לו לזהות בעצמו האם מדובר באכילה פיזיולוגית או באכילה רגשית. תן לאדם תפריט והוא ירזה – תן לו כלים והוא יוכל לשמור על ההישגים לאורך זמן.

מה זה אכילה רגשית

טיפול באכילה רגשית

באותם מקרים, שלצערי הם שכיחים, בהם אנו מזהים אכילה רגשית, מתחיל השלב הטיפולי בו ניתן מקום לזיהוי הרגשות והטריגרים שגרמו לאותה אכילה, נכבד אותם וניתן להם את המקום שלהם. ננסה להבין מה המסר שהם מנסים להעביר לנו ונעשה עבודה רגשית ומשמעותית עם כל מטופל בהתאם לצרכים האישיים שלו. יומן האכילה הרגשית שפיתחנו משמש להעלאת המודעות למקום הזה ומשם ישנה עבודה מול התומכת האישית באופן מעמיק. השילובים והמינונים המותאמים אישית לכל לקוח מבטיחים שובע פיזיולוגי. ההתאמה התזונתית בשילוב המענה הרגשי מביאים לתוצאות משמעותיות שניתן לשמור עליהן בטווח הרחוק. הצוות המקצועי אותו הכשרתי מורכב מדיאטניות קליניות ונטורופטיות מקצועיות, עם ניסיון וידע רב שנים. ניסיוננו האמפירי מלמד אותנו שהעבודה הרגשית שאנו מבצעים בשילוב דיאטת דש DASH בהתאמה אישית מייצרים תוצאות ניכרות, משפרות ערכים בריאותיים, תומכים בירידה במשקל ושמירה על המשקל החדש לטווח הארוך. לקוחותינו מעידים ששילוב תזונה מותאמת אישית וטיפול רגשי מייצרים עבורם מציאות אכילה ריאלית שמאפשרת להתמיד בה לאורך זמן כי היא אינה דורשת שינויים קיצוניים באורח החיים.
השיטה דוגלת בגישה בריאה בה אוכלים מהכל במינון נכון. תפריטי הדיאטה מבוססים על כל קבוצות המזון ועל איזון מינרלי החיוני לגוף. היא כוללת עוף ובשר, ביצים, מוצרי חלב, פירות, ירקות , קטניות, שומנים, מתוקים ופחמימות, במינונים הנכונים. כל לקוח זוכה להתאמה אישית של התפריט לשגרת החיים שלו ולמזונות שאותם הוא אוהב, ישנו תפריט צמחוני, טבעוני, ללא גלוטן, דיאטת כריכים, תפריט לשישי, תפריט לשבת, לחגים, לאנשים דתיים, לשומרי מסורת, וכדומה. אין “אסור”, הכול מותר אבל במינון הנכון והריאלי עבורינו. קוראים המעוניינים באבחון אישי שיכול לאתר גורמים שעלולים לעכב הרזיה, מוזמנים להשתמש בכלי האינטראקטיבי והחינמי שפיתחה חברת דש לבריאות. המערכת הממוחשבת תשווה את נתוניך לידע שנצבר בדיאטת דש במשך שנים רבות ומליווי אישי של מעל ל 75,000 נשים וגברים בישראל ותייצר אבחון אישי. התוצאות מוצגות מיד עם גמר מילוי השאלון ומסופקות ללא עלות.

עשוי לעניין אותך גם

מאמר דיאטת דש - האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?
האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?

אני רוצה להעלות למודעות תחושה לא פשוטה שכולנו חווינו וחווים במהלך החיים- ולפעמים לא נוח לנו לדבר עליה: תחושת הכשלון . וכשמדברים על דיאטות ותהליכים לירידה במשקל, יש לא מעט רגעים כאלו.

מאמר דיאטת דש - החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה
החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה

שינוי הינו תהליך המלווה כל אדם מהימים הראשונים של  חייו. רבים  מאיתנו רוצים לעשות שינוי כלשהו בחיים, בין אם להפסיק לעשן , לרדת  כמה קילוגרמים במשקל, לשנות מקום עבודה, או לשנות את זווית הראייה שלנו על נושאים מסויימים.

מאמר דיאטת דש - סוכרת מחלה של עשירים
סוכרת – מחלה של עשירים

כבר לפני מספר שנים הוכרזה ההשמנה כמחלה, ובהמשך כמגפה של המאה הנוכחית. משיעורי ההשמנה בארה”ב ובישראל, עולה תמונה מדאיגה ביותר. כ- 60% מהאוכלוסייה בארה”ב וגם בארץ סובלים מעודף משקל, וזאת למרות שידוע לכל כי השמנה מהווה גורם סיכון למרבית המחלות המאפיינות את החברה המודרנית. אחת מן התוצאות הנלוות למגפת ההשמנה היא

לחץ כאן ונדבר :)
אנחנו כאן , דבר איתנו :)
דיאטת דש
היי! 👋
נעים להכיר, נמשיך לשוחח בוואטסאפ ?
[]