חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיאטת דש

דש לסוכרת

דיאטת דש טובה כנגד הסוכרת

בישראל יש מאות אלפי אנשים הסובלים מטרום סוכרת מבלי להיות מודעים לכך. סוכרת יכולה לפגוע בכולם ולכן תשמחו לדעת שהדיאטנים הקליניים בצוות התמיכה שלנו עמדו בכל מבחני ההסמכה של משרד הבריאות ויכולים לעזור בטיפול באנשים עם טרום סוכרת או סוכרת.
מדי יום תומך הצוות המקצועי באנשים עם טרום סוכרת במטרה להוריד את רמות הסוכר לרמות נורמאליות ללא טיפול תרופתי.
הצוות המקצועי שלנו גם ישמח לעמוד בקשר עם רופא המשפחה שלך ולעבור באופן תדיר על בדיקות הדם.

הרזייה לחולי סוכרת

מחקרים קליניים שנערכו בכל רחבי העולם הראו שוב ושוב כי דיאטת דש יכולה לשפר את תנגודת האינסולין, להפחית את רמות הסוכר ולהקטין את הסיכויים ללקות בתסמונת מטאבולית.

מוות מסוכרת בישראל

ישראל היא אחת המדינות עם שיעור התמותה הגבוה ביותר מבין מדינות ארגון ה OECD ולמעשה ב 2016 דורגה ישראל במקום השני בתמותה מסוכרת בקרב גברים ובמקום השלישי בקרב נשים ( לפי אתר (
עיין ויקירפואה ערך סוכרת בישראל). לכן, בכל מקרה של סכרת עלינו לפעול מיד ולטפל.
מחקרים קליניים שנערכו בכל רחבי העולם הראו שוב ושוב כי דיאטת דש יכולה לשפר את תנגודת האינסולין ולהפחית את רמות הסוכר
מחקרים קליניים שנערכו בכל רחבי העולם הראו שוב ושוב כי דיאטת דש יכולה לשפר את תנגודת האינסולין ולהפחית את רמות הסוכר
מחקרים קליניים שנערכו בכל רחבי העולם הראו שוב ושוב כי דיאטת דש יכולה לשפר את תנגודת האינסולין ולהפחית את רמות הסוכר


סוכרת יכולה לפגוע בכולם – אסור להזניח טרום סוכרת
בניגוד לסוכרת סוג 2 טרום סוכרת היא מצב הפיך, אך הזמן הוא לרעתך. כריתת גפיים, גלוקומה ועיוורון ואי ספיקת כליות הן כולן מחלות העלולות להיווצר מסוכרת. אל תתנו לעצמכם להפוך לעוד קורבן מיותר של סוכרת, פנו עוד היום אלינו ונשמח לעזור.

למה אנשים בוחרים בדש להתמודד בסוכרת ?

• כי איגוד האנדוקרינולוגים האמריקאי המליץ על דיאטת דש במסמך עמדה לסוכרת

• דש היא גמישה, היא אינה מגבילה במזון, והיא מאפשרת לאכול את כל המזונות תוך שמירה על רמות סוכר תקינות.

• דש תעזור לכם לרדת במשקל בצורה בטוחה תוך התחשבות בסוכרת, בלחץ הדם ובעודף משקל.

• תוספי התזונה העומדים לרשות קהילת דש הסובלים מסוכרת מכילים רכיבים שנחקרו קלינית ואמפירית וניתנים מזה שנים לאנשים הסובלים מרמות סוכר גבוהות.

לרזות ולהתמודד בסוכרת ב-3 שלבים

  • אתחול הגוף
    איזון המדד הגליקמי להפחתת התשוקה לפחמימות וסוכרים המובילים להתפרצויות אכילה.
  • מקפצה להרזיה
    תחילת הירידה במשקל ללא רעב, להגברת המוטיבציה והשגת תוצאות נראות לעין.
  • חדוות ההצלחה
    שלב זה יוכיח לכם כי אתם מסוגלים לרדת במשקל, ישפר את מצב הרוח ויניב מחמאות.
    ניתן לחזור על השלב ל-10 ימים נוספים.
  • אתחול הגוף
    איזון המדד הגליקמי להפחתת התשוקה לפחמימות וסוכרים המובילים להתפרצויות אכילה.
  • מקפצה להרזיה
    תחילת הירידה במשקל ללא רעב, להגברת המוטיבציה והשגת תוצאות נראות לעין.
  • חדוות ההצלחה
    שלב זה יוכיח לכם כי אתם מסוגלים לרדת במשקל, ישפר את מצב הרוח ויניב מחמאות.
    ניתן לחזור על השלב ל-10 ימים נוספים.
  • ירידה במשקל
    בשלב זה תאכלו את כל סוגי המזון תוך הקפדה על חלוקה נכונה לאורך היום,
    תשלבו מוצרי חלב, דגנים, מאפים ובשר בשילוב פירות וירקות העשירים באנטי אוקסידנטים להשגת היעדים והרגשת חיוניות ובריאות.
  • ליווי צמוד
    צוות התמיכה שלנו עומד לרשותכם וירכיב עבורכם תפריט עשיר, טעים, ומגוון המותאם לטעמכם האישי תוך התחשבות במגבלות הסוכרת.
  • הגעה ליעד
    שלב זה נמשך עד להגעה למשקל הרצוי.
  • ירידה במשקל
    בשלב זה תאכלו את כל סוגי המזון תוך הקפדה על חלוקה נכונה לאורך היום,
    תשלבו מוצרי חלב, דגנים, מאפים ובשר בשילוב פירות וירקות העשירים באנטי אוקסידנטים להשגת היעדים והרגשת חיוניות ובריאות.
  • ליווי צמוד
    צוות התמיכה שלנו עומד לרשותכם וירכיב עבורכם תפריט עשיר, טעים, ומגוון המותאם לטעמכם האישי תוך התחשבות במגבלות הסוכרת.
  • הגעה ליעד
    שלב זה נמשך עד להגעה למשקל הרצוי.
  • כל המאכלים מותרים
    בשלב זה תגדילו את כמויות המזון שאתם אוכלים. ותדעו לשמור על צריכה נבונה של מזונות לאורך היום.
  • הצוות לרשותכם
    צוות התומכים של דש עומד לרשותכם בכל עת לעזור לכם להתמודד בסוכרת, לשמור על משקלכם ולחץ הדם, ולבלום עליה במשקל הנובעת ממשבר, מטיול בחו”ל או כל סיבה אחרת.
  • דיאטת דש לאתמול
    בשלב זה תסגלו לכם דרך חיים נכונה ותלמדו להנות מהמאכלים האהובים עליכם מבלי להפריז. תרגישו שיפור בחיוניות ובמצב הרוח.
  • כל המאכלים מותרים
    בשלב זה תגדילו את כמויות המזון שאתם אוכלים. ותדעו לשמור על צריכה נבונה של מזונות לאורך היום.
  • הצוות לרשותכם
    צוות התומכים של דש עומד לרשותכם בכל עת לעזור לכם להתמודד בסוכרת, לשמור על משקלכם ולחץ הדם, ולבלום עליה במשקל הנובעת ממשבר, מטיול בחו”ל או כל סיבה אחרת.
  • דיאטת דש לאתמול
    בשלב זה תסגלו לכם דרך חיים נכונה ותלמדו להנות מהמאכלים האהובים עליכם מבלי להפריז. תרגישו שיפור בחיוניות ובמצב הרוח.

קצת רקע על מחלת הסוכרת

השמנה הוכרזה כבר לפני מספר שנים כמחלה מחד וכמגפת המילניום מאידך.

בהסתכלות על מפות שעורי ההשמנה בארה”ב ובארץ, עולה תמונה מדאיגה ביותר. כ- 60% מהאוכלוסייה בארה”ב וגם בארץ הנם בעודף משקל, למרות שידוע לכול כי השמנה מהווה גורם סיכון למרבית המחלות המאפיינות את החברה המודרנית.

מגפת ההשמנה אינה מופיעה לבדה, אלא גוררת אחריה את מגפת הסוכרת אשר דוהרת גם היא. למעשה מדובר כיום על מגפת התאומים – מגפת ההשמנה והסוכרת כמגפה אחת. בארה”ב אף מתפשטת מגפה נוספת, של ילדים עם סוכרת של מבוגרים.

הקצב המהיר של התפשטות מגפות אלו מלמד כי הסיבות העיקריות לכך הנן סביבתיות, מאחר וגורמים גנטיים אינם משתנים בקצב מהיר. הסביבה בעולם המודרני מאופיינת ע”י עודף ושפע של מזון וחסר פעילות גופנית. היא מעודדת אכילת יתר של מזונות עתירי שומנים, סוכרים ומלח, עתירי אנרגיה הנספגת במהירות לגוף.

הסוכרת נחשבת כ”מחלה של עשירים” מכיוון שהשלכותיה וסיבוכיה של המחלה מגיעים באיחור של כ- 10-15 שנים קדימה ואינם מורגשים בתחילה. למרות זאת, היא מהווה סיכון משמעותי לאיברי מטרה חשובים בגוף כדוגמת הלב, הכליות, העיניים וכדומה.

ניתן לראות את ההשמנה כבעיה חברתית – תרבותית, ילדה בת 11 אשר אובחנה בסוכרת של מבוגרים, לא בטוח שתכנס כלל למעגל העבודה, מאחר ובגילאי ה- 20 כבר תהיה לאחר פגיעה באיברים חיוניים אלו.

שעורי ההשמנה והסוכרת הגבוהים, משקפים את ערכי אורח החיים אשר אימצנו כחברה. אנו חיים במרוץ אינסופי ובתוך כך איבדנו את הרצון והתובנה של חשיבות ההשקעה באוכל כגורם מרכזי בבריאות הגופנית והנפשית של המשפחה.
דווקא משום כך חשוב לצייד את האוכלוסייה בכלים מתאימים לניהול אורח חיים בריא בסביבה משמינה ולמניעת המשך התפשטות מגפת ההשמנה והסוכרת.

הכנת אוכל בריא וטעים אפשרית, גם כחלק מאורח החיים המודרני, והיא אחת המתנות הנפלאות להן זוכות פחות ופחות משפחות בימינו.היא דורשת ידע בכל הקשור לקניית המזונות הביתה, לדרכי בישול מהירות הכנה, לגבי בחירת המזונות במסעדות.

בעשור האחרון, התפרסמו מספר מחקרי מפתח, אשר הוכיחו כי גישה תזונתית כוללת, מפחיתה באופן דרמטי את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 , התקפי לב חוזרים ויתר לחץ דם.
ההשפעה של שילוב מספר שינויים בתזונה על מניעת המחלות הללו, הייתה משמעותית יותר מהשפעת התרופות. הוכח כי תזונה קשורה כמעט לכל גורמי הסיכון ברי השינוי לסוכרת ולמחלות לב, החל מפרופיל שומני הדם ולחץ הדם, ועד לתהליכים דלקתיים בגופינו.

מחקר מניעת הסוכרת והל”ד -DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) הוכיח כי לתזונה אפקט טיפולי מחד ומגן מאידך, בהתאם לסוגי
המזונות, הרכב התזונה וכמובן למסגרת הקלורית.

דיאטת DASH מבוססת על כל אבות המזון ומורכבת מתזונה עשירה בירקות, פירות ומוצרי חלב דלי שומן, דגנים מלאים, קטניות, בשר רזה ודגים, מקורות שומן מומלצים ,אגוזים וזרעים והיא דלה בכולסטרול ובשומנים רוויים. ניתן למצוא אף שילוב של מנות מתוקים במהלך השבוע על מנת שיהיה ניתן להתמיד בה בטווח הארוך.
דיאטת DASH מבוססת על איזון מינרלי של כמויות סידן, אשלגן, מגנזיום עם הגבלת נתרן (המלח בתזונה שלנו) ומגדילה את ירידת לחץ הדם. לא ניתן להכביר בחשיבות מניעת וטיפול בלחץ דם בקרב סוכרתיים ואנשים הנמצאים בסיכון לסוכרת.

לאור מכלול המידע המחקרי, טיפול תזונתי רפואי על ידי דיאטנית קלינית המתמחה בעקרונות מחקרי DASH מהווה מרכיב חיוני במניעת הסוכרת, באיזון סוכרת ובמניעה והאטה של מרבית סיבוכיה.

זכרו כי סוכרת מסוג 2, איננה גזרה משמים, אלא תלויה במידה רבה במה ובכמה אנו אוכלים.מרבית הדיאטות הפופולאריות והלא מבוססות, מתבססות על איסורים. מהידע המצטבר לאורך ההיסטוריה, והמחקר הרפואי עולה כי לאיזון בין המרכיבים השונים יש חשיבות מרכזית. בתזונה, דרך המלך היא הנכונה.

פחמימות הן לא אוייב לסוכרתיים

אנשים המאובחנים כטרום סוכרתיים וסוכרתיים מתייחסים לפחמימות כאוייב וכמזון “אסור” ונוטים לצרוך תפריט דל בפחמימות ועתיר בחלבון.זהו מיתוס שחשוב להפריך אותו.

דיאטה עתירת חלבון מעמיסה על הכליות ויכולה לגרום להן לנזק בלתי הפיך. גוף האדם זקוק לפחמימות לפעילות שוטפת ולכן דיאטה דלת פחמימות תוביל להאצה בפירוק שריר כדי לייצר סוכר. התהליך יגרום להקטנה של מסת השריר, פגיעה בחילוף החומרים, פגיעה בירידה במשקל ויציאה מאיזון סוכר בדם.

פחמימות מהוות את הבסיס לתזונה של האדם הסוכרתי והאגודה האמריקנית לסוכרת ממליצה על 55-65% פחמימות מורכבות בדיאטה. מה שחשוב זה בחירה נכונה של פחמימות והחלוקה שלהן במהלך היום.

חשוב לבחור בפחמימות מורכבות עם מדד גליקמי נמוך כמו אורז מלא, לחם מחיטה מלאה, שיפון או כוסמין, קטניות, פסטה מקמח מלא ושיבולת שועל. את מנות הפחמימה רצוי לחלק למנות קטנות על פני היום. הפחמימות המורכבות יעזרו לשמור על רמות סוכר מאוזנות ועל תחושת השובע לאורך זמן.  

יש לשלב בתפריט כמויות מתונות של חלבונים רזים כמו מוצרי חלב רזים, ביצים, עוף והודו ללא עור, בשר רזה ודגים. כדאי גם לשלב בתפריט חלבון מן הצומח המגיע מקטניות כמו שעועית, עדשים, אפונה, טופו, פולי סויה וכדומה.

דיאטת דש הוכחה קלינית ככלי יעיל למלחמה בסוכרת – צרו קשר עוד היום 

לחץ כאן ונדבר :)
אנחנו כאן , דבר איתנו :)
דיאטת דש
היי! 👋
נעים להכיר, נמשיך לשוחח בוואטסאפ ?