Search
Close this search box.

דיאטת דש

ראיון אצל דליק – צמחי מרפא לחילוף חומרים וירידה במשקל

חילוף חומרים

*אם אפשר לרדת במשקל רק ע”י שינוי תזונתי, למה בכלל צריך תוספי תזונה?

קשה לאנשים לעשות דיאטות ולהקפיד לאורך זמן על ההנחיות התזונתיות. הבעיה העיקרית היא שכל הדיאטות מסתמכות בעיקר על כוח הרצון שלנו. לפעמים הוא חזק ואנחנו חדורי מוטיבציה, זה קורה בעיקר כשאנחנו  מתוסכלים מהמראה שלנו, למשל אחרי שבגד שרצינו ללבוש לאירוע באותו יום, כבר לא עולה עלינו.

הבעיה היא שאנחנו מחליטים להתחיל דיאטה, אך מתייאשים ביום שאחרי. התוספים מהווים כלי עזר משמעותי לירידה במשקל כי הם פועלים על הגוף מבחינה פיזיולוגית.

*אז כיצד עוזרים התוספים לירידה במשקל? מה הם עושים בגוף?

צמחי המרפא והמינרליים תורמים להרזייה במספר מישורים. הם מסייעים לניקוי הכבד וחשוב לדעת שמבחינה אנטומית, הכבד הוא איבר חשוב ביותר ויש לו שני תפקידים משמעותיים: חילוף החומרים ושריפת השומנים. כל מה שאנחנו מכניסים לגופינו עובר דרך הכבד (ממזון ועד סיגריות, אלכוהול, תרופות וכדומה). ברגע שהכבד יתנקה ויעבוד טוב יותר, הוא יוכל לבצע את התפקידים הללו בצורה יעילה יותר שתתרום להרזייה.

*מהי הכוונה כשאומרים חילוף חומרים?

אנו מפיקים אנרגיה מהאוכל הנאכל כדי כדי לקיים ולבנות את הגוף ואני אוגרים אנרגיה עודפת (ברקמת השומן) כדי שיישאר למצב בו לא יהיה מספיק אוכל לקיום..  
חילוף חומרים בסיסי” מגדיר כמות האנרגיה (הקלוריות) הנדרשת כדי לתחזק את הגוף במצב מנוחה תקין. 

ומה הקשר להרזייה?

אדם ש”שורף” קלוריות מהר יותר הוא בעל חילוף חומרים מהיר יותר ויצליח לרדת מהר יותר במשקל.

*האם חילוף החומרים משתנה עם הגיל?

 אחרי גיל 30-35 חילוף החומרים הבסיסי יורד ב-2%-5% בממוצע בכל 5-10 שנים.

חילוף חומרים

*אז מה הצמחים עושים לכבד? איך הם משפרים את חילוף החומרים?

כל בעיית השמנה קשורה לתקיעות של פעילות הכבד שתתבטא בייצור מועט של מיצי מרה, כבד שומני, עצירויות ופינוי לקוי מן הגוף. אנשים רבים התרגלו לכך שתהיה להם יציאה פעם ביומיים-שלושה וחושבים שזהו מצב נורמלי, אך מדובר בעצירות שתוקעת את חילוף החומרים ומפריעה לדיאטה. הגדילן והארטישוק הם צמחים שעוזרים להגביר את חילוף החומרים.ישנם גם צמחים משתנים לבצקות, ליתר לחץ דם ולבעיות מטבוליות. טטרקסקום (שינן רפואי) והסרפד (אורטיקה) מסייעים בכך.

*האם יש  תוספים שעוזרים לנו לאכול פחות?

בהחלט! הצמחים והמינרלים נחקרו רבות והראו השפעה משמעותית על תחושת השובע וירידה בתשוקה למתוקים ופחמימות ריקות, אני רוצה לספר לך על צמח חשוב בשם “גריסיניה”- הוא פועל בדגש על האכילה הרגשית, מוריד רמות שומנים בדם, מעודד הרזייה ומפחית תיאבון.

צמח נוסף הוא הג’ימנמה – צמח המכיל חומרים להורדת הצורך במתוק ולכן הוא מוצלח להרזייה ולמצב של סכרת. הוא מוריד רמות סוכר בדם  ומשפר את תפקודי הלבלב.

מינרל חשוב הוא הכרום ששולט על רמות הסוכר בדם.כרום מפחית רמות גבוהות של טריגליצרידים וכולסטרול ומפחית כמיהה לסוכרים ולפחמימות.

*ממה מורכבים התוספים?

התוספים המיועדים להרזייה מורכבים מצמחי מרפא, ויטמינים ומינרלים בלבד אלו רכיבים טבעיים, ללא תוספות כימיות, המאושרים ע”י משרד הבריאות.

אם אדם עושה הכל כמו שצריך לרדת במשקל ובכל זאת לא מצליח, מה אפשר לעשות?

חשוב לבדוק מהו המקור לעלייה במשקל. לעיתים, היא נגרמת בעקבות בעיות הורמונליות. בלוטת התריס אחראית בגוף לחילוף החומרים ויש אחוז יחסית גדול באוכלוסיה שבה הבלוטה לא מאוזנת ונמצאת בתת פעילות. אחת התופעות העיקריות במצב זה היא שיבוש בחילוף החומרים, ונראה כי גם אצל אנשים שמאוד מתאמצים לרדת במשקל ועושים שינוי תזונתי משמעותי, לא תמיד יצליחו לרדת בגלל הבלוטה ולכן חשוב לשלול זאת. חשוב לומר כי יש צמחי מרפא שעוזרים לאזן את בלוטת התריס והם מהווים חלק מפורמולות ייעודיות להרזייה.

מתעניינים בדיאטת דש? היכנסו לצפייה בתפריטי דיאטה

עשוי לעניין אותך גם

מאמר דיאטת דש - האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?
האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?

אני רוצה להעלות למודעות תחושה לא פשוטה שכולנו חווינו וחווים במהלך החיים- ולפעמים לא נוח לנו לדבר עליה: תחושת הכשלון . וכשמדברים על דיאטות ותהליכים לירידה במשקל, יש לא מעט רגעים כאלו.

מאמר דיאטת דש - החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה
החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה

שינוי הינו תהליך המלווה כל אדם מהימים הראשונים של  חייו. רבים  מאיתנו רוצים לעשות שינוי כלשהו בחיים, בין אם להפסיק לעשן , לרדת  כמה קילוגרמים במשקל, לשנות מקום עבודה, או לשנות את זווית הראייה שלנו על נושאים מסויימים.

מאמר דיאטת דש - סוכרת מחלה של עשירים
סוכרת – מחלה של עשירים

כבר לפני מספר שנים הוכרזה ההשמנה כמחלה, ובהמשך כמגפה של המאה הנוכחית. משיעורי ההשמנה בארה”ב ובישראל, עולה תמונה מדאיגה ביותר. כ- 60% מהאוכלוסייה בארה”ב וגם בארץ סובלים מעודף משקל, וזאת למרות שידוע לכל כי השמנה מהווה גורם סיכון למרבית המחלות המאפיינות את החברה המודרנית. אחת מן התוצאות הנלוות למגפת ההשמנה היא

לחץ כאן ונדבר :)
אנחנו כאן , דבר איתנו :)
דיאטת דש
היי! 👋
נעים להכיר, נמשיך לשוחח בוואטסאפ ?
[]