דיאטת דש

משפחתי בריא חלק א’

מאמר דיאטת דש - משפחתי בריא חלק א'

האם גם לכם נמאס להילחם על אוכל עם הילדים? גם הילדים שלכם רוצים לאכול רק שוקולד בכריך לגן או לבית הספר? הצלחת שהשקעתם בה לארוחת הערב נשארת מלאה (בעיקר הירקות החתוכים)? גם אתם מוצאים את עצמכם בחוסר אונים ומתמודדים מול סבא וסבתא, הדודים והחברים, “תני לו רק קצת”….? כיצד מתמודדים עם כל הממתקים בגינה מתחת לבית? ואיך הופכים את ה”בריא” ליותר אהוב וטעים בקרב ילדינו ובקרב המשפחה המורחבת?

מתוך הנסיון שלי כאמא וכאשת מקצוע ששומעת מהשטח את התסכול של ההורים ואת חוסר האונים, חשוב לי לתת לכם מענה ופתרונות פרקטיים שיוכלו לשפר את איכות חיינו ובריאות כל המשפחה.

השינוי מתחיל בבית!  הדוגמא האישית שלנו כהורים משמעותית מאוד, הילדים מסתכלים ורואים בדיוק את הבחירות שלנו: האם אנחנו נשב איתם לארוחת ערב מסודרת או שנעדיף לאכול שאריות מהצלחות שלהם. הם רואים את אבא חוטף קפה ועוגה בבוקר ורץ לעבודה במקום לאכול ארוחת בוקר מסודרת…

כנראה שבעוד כמה שנים הם יעשו בדיוק את אותו הדבר.

  • נסו לקבוע לפחות שלוש פעמים בשבוע ארוחת ערב משותפת לכל בני המשפחה: מעבר לחשיבות הדוגמא האישית , הבישול, האכילה ביחד , הישיבה מסביב לשולחן , השיתוף עם המשפחה וחברים מהווים תמיכה ותחושת ‘הביחד’ ומפחיתה את האכילה הלא מבוקרת ושאינה בשליטה. יש לנו זמן להתרכז במשפחה ובאוכל ולא לאכול תוך בהייה בטלוויזיה או בסמארטפון מבלי לשים לב שאכלנו.

חשוב להעלות גם את עצמינו לראש הפרימידה- אמהות דואגות ומכינות לכולם ונוטות להשאיר את עצמן בתחתית סדר העדיפויות. אנחנו לא פח הזבל של הילדים שלנו. הילדים שלנו ישמחו לראות הורים מאושרים ורגועים שדאגו גם לעצמם וכולם יצאו ברווח.

  • הכנת אוכל בריא יכולה להפוך לזמן איכות משפחתי. הכינו ביחד בשעות אחר-הצהריים שייקים מזינים וטעימים עם פירות וירקות, אפילו ילדים קטנים יהנו מכך. ניתן להכין גלידה ביתית מפירות, ממרח שוקולד ביתי וטעים, פנקייקים מקמח מלא,שיפודי פירות עם שוקולד, עוגיות בריאות,פיצה-פיתה מפיתה מלאה לארוחה הערב וכדומה.

מתכון לגלידת סורבה ביתית בריאה וקלה להכנה משותפת:

הרכיבים:

תותים טריים

פירות יער קפואים

4 תמרים מג’הול

שלבי ההכנה:

1.מגלענים את הפירות, שוטפים ומקפיאים.

2.טוחנים את הפירות הקפואים בבלנדר במהירות גבוהה למרקם שמנתי.

ניתן גם להכין ארטיקים : יוצקים מעט מהגלידה לתבנית ארטיק עד שהתבנית מלאה. מקפיאים שוב. מוציאים מהפריזר לאחר 5-10 שעות.

  • ניתן להחליף את הפירות לפי ההעדפה האישית: בננות, אפרסק, אגס, תפוח, צימוקים, ענבים, אבטיח, מלון וכדומה.
  • ניתן להוסיף 2-3 קוביות שוקולד מריר למי שאוהב ולחוויה המתוקה עבור הילדים.

אז מה יש לנו פה?

הפירות הם ממתק טבעי, מזין ובריא לשעות הגן, בית הספר וכן לשעות אחר-הצהריים. הפרי הטבעי מכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים ושומר על רמות אנרגיה לאורך זמן.

מתכון לממרח שוקולד בייתי, פשוט וקל להכנה:

מרכיבים ל-2 מנות:

כף גדושה ממרח שקדייה

כפית סילאן (ללא תוספת סוכר)

1\2  כפית קקאו טבעי

 הוראות הכנה:

לערבב את כל החומרים יחד ולמרוח על לחם\ פיתה מקמח מלא. פתרון מצויין לשעות אחר-הצהריים.

 אז מה יש לנו פה?

  • שומן מהסוג הבריא- ממרח השקדייה מתהדר ברובו בשומן בלתי רווי אשר מקושר בעיקר לבריאות הלב וכלי הדם. חשוב לבחור בממרח שקדייה אשר רשימת הרכיבים שלו כוללת רק שקדים, ללא כל תוספת של סוכר או שומן כלשהו.
  • קקאו: אינו מכיל סוכר ועשיר בנוגדי חמצון המסייעים במניעת מגוון מחלות. חשוב לשים לב שלא מדובר על אבקה תעשייתית המכילה קקאו וכמות גדולה של סוכר אלא בקקאו טבעי ונקי.
  • לחם- השתדלו לבחור יחד עם הילדים לחם שהם אוהבים מקמח מלא, עשיר בסיבים תזונתיים ודל בסוכר ובנתרן. אפשר כמובן לגוון עם לחמניות או פיתות מקמח מלא על מנת להפוך את הכריך לאטרקטיבי יותר עבור הילדים (ועבור עצמכם)

עשוי לעניין אותך גם

מאמר דיאטת דש - האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?
האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?

אני רוצה להעלות למודעות תחושה לא פשוטה שכולנו חווינו וחווים במהלך החיים- ולפעמים לא נוח לנו לדבר עליה: תחושת הכשלון . וכשמדברים על דיאטות ותהליכים לירידה במשקל, יש לא מעט רגעים כאלו.

מאמר דיאטת דש - החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה
החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה

שינוי הינו תהליך המלווה כל אדם מהימים הראשונים של  חייו. רבים  מאיתנו רוצים לעשות שינוי כלשהו בחיים, בין אם להפסיק לעשן , לרדת  כמה קילוגרמים במשקל, לשנות מקום עבודה, או לשנות את זווית הראייה שלנו על נושאים מסויימים.

מאמר דיאטת דש - סוכרת מחלה של עשירים
סוכרת – מחלה של עשירים

כבר לפני מספר שנים הוכרזה ההשמנה כמחלה, ובהמשך כמגפה של המאה הנוכחית. משיעורי ההשמנה בארה”ב ובישראל, עולה תמונה מדאיגה ביותר. כ- 60% מהאוכלוסייה בארה”ב וגם בארץ סובלים מעודף משקל, וזאת למרות שידוע לכל כי השמנה מהווה גורם סיכון למרבית המחלות המאפיינות את החברה המודרנית. אחת מן התוצאות הנלוות למגפת ההשמנה היא

לחץ כאן ונדבר :)
אנחנו כאן , דבר איתנו :)
דיאטת דש
היי! 👋
נעים להכיר, נמשיך לשוחח בוואטסאפ ?