Search
Close this search box.

דיאטת דש

משפחתי בריא -חלק ג’

מאמר דיאטת דש - משפחתי בריא חלק ג'

כל הורה מכיר את הסיטואציה: שעות אחר הצהריים, חוזרים עם הילדים הביתה מהמסגרות השונות ומתחילים לשמוע את האמירות הקבועות: “בא לי” ,”מה יש לאכול? וכמובן- “אפשר חטיף?”. המזווה ודלת המקרר מתחילים להיפתח ולהיסגר בקצב מהיר ואנחנו מרגישים קצת אבודים.

אז איך דואגים לתזונה נכונה של הילדים גם בשעות אחר הצהריים? קודם כל, על מנת שאתם תוכלו להיות מרוכזים ולספק לילדיכם ארוחת ביניים טובה ואיכותית, עליכם להיות רגועים ושבעים בעצמכם. לכן, לפני שאתם אוספים את הילדים מהמסגרות, עוד ברכב או ביציאה מהעבודה, קחו איתכם בתיק פרי טרי או יבש, חטיף אנרגיה או יוגורט על מנת להרגיע מעט את הקיבה ולהגיע הביתה רגועים יותר. אנחנו המראה שלהם, וחשוב קודם כל לספק את הצרכים הבסיסיים גם שלנו.

שעות אחר הצהריים הן שעות הנשנושים בקרב ילדים רבים. כבר עברו שעתיים-שלוש מאז ארוחת הצהריים, עדיין לא הגיעה ארוחת הערב, ונפער עבורם “חור” של כמה שעות בהן האכילה לרוב איננה מסודרת, מאוזנת ומזינה. בעזרת חשיבה יצירתית ושיווקית, ניתן לגרום לילדים להמעיט בכמות החטיפים והמשקאות הממותקים ולצרוך גם מוצרים בעלי ערכים תזונתיים חיוניים ,כאלו שיכולים, תתפלאו, להיות אפילו טעימים:

*צלחת שיווקית –אם אתם רוצים שהילדים יאכלו פרי או ירק במהלך שעות אלו, בשלב הראשוני אל תצפו שהם יעשו זאת לבד. כדאי להפוך את הפירות והירקות לזמינים ונגישים בצורה אטרקטיבית. הניחו צלחת פירות ססגונית, מעוטרת, צבעונית ומעניינת על השולחן המרכזי בבית או בחדר הילדים, במקום בו הם מבלים את רוב השעות. ניתן לעצב אותה בצורת פרצופים, רכבות , כבאית וכל העולה בדמיונכם.

ניתן כמובן לשלב אותם בשלבי ההכנה ולהציע להם להיות “השף הבריא” ולהעביר זמן איכות משותף בשעות האלו. כל ילד יכול לתרום בשלבי ההכנה, תלוי בגילו, החל משטיפת הפרי , חיתוך הפירות ואף בעיצוב מעניין של הצלחת.
כשלב ראשון בהפחתת המתוקים בתפריט,נסו לשלב את המתוק ה”טבעי” יחד עם המתוק ה”מעובד”:
*חתכו תפוח , אפרסק או כל פרי מתוק שהילדים אוהבים והוסיפו לידו בצלחת שתי קוביות שוקולד. ניתן גם לשלב ביוגורט.
*הכינו יחד סלט פירות צבעוני וטעים ושלבו שברי שוקולד בפנים.

היתרון בשילוב הוא בכך שהפרי המכיל סיבים תזונתיים יתרום לתחושת השובע, יספק ויטמינים ומינרלים חשובים ויפחית את הצורך בכמות השוקולד או החטיף שליד.

*ניתן להכין יחד שיפודי פירות צבעוניים ומעניינים ולהניחם בתוך וואזה מיוחדת במרכז הבית. על מנת למשוך את הילדים להתחיל לטעום מהפירות, אפשר לשזור מעט קוביות שוקולד מריר בתוך השיפוד ובכך לשלב בין שני המרכיבים. ברגע שמונח על השולחן “מיצג” כה מרשים ואטרקטיבי, גם בלי לשים לב הקערה תתחסל.

*משה בתיבה- הכינו צלחת עם פירות יבשים ובתוכם אגוזים או שקדים לא קלויים.

*הכינו יחד עם הילדים כדורי תמרים ואגוזים- כתחליף להכנת כדורי השוקולד.זו יכולה להיות פעילות מהנה שתעביר את שעות אחה”צ בצורה נעימה ומגבשת.

* בימי הקיץ אפשר להכין ארטיקים מפירות קפואים -בננה חתוכה ,ענבים, פירות יער, חתיכות אבטיח ומלון. הם מרעננים ומתוקים.

* אם יוצאים לגינה או לפעילות בחוץ- חשוב להצטייד מראש (אפילו בתיק שלכם משעות הבוקר) בקופסת נשנושים המכילה פירות חתוכים ובכך להפחית את קניית החטיפים והממתקים בחוץ. מומלץ לחשוב יחד עם הילד מה להביא לו לשעת האיסוף.

*אריזות אישיות-רצוי לקנות חטיפים באריזות קטנות ולעיין בטבלת הערכים התזונתיים. העדיפו חטיפים שמכילים פחות נתרן, שומן וסוכר. לדוגמא, לחובבי הפופקורן, עדיף להכין פופקורן בסיר ובכך לשלוט בכמות השמן והמלח. הימנעו מנוכחותם של חטיפים זמינים כמו עוגיות על השיש או עוגה המציצה מן המקרר. הקפידו לשים את החטיפים בתוך מגירה ונסו ליצור ארון מסויים לחטיפים שלא יהיה בהישג יד ובזווית העין.

עשוי לעניין אותך גם

מאמר דיאטת דש - האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?
האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?

אני רוצה להעלות למודעות תחושה לא פשוטה שכולנו חווינו וחווים במהלך החיים- ולפעמים לא נוח לנו לדבר עליה: תחושת הכשלון . וכשמדברים על דיאטות ותהליכים לירידה במשקל, יש לא מעט רגעים כאלו.

מאמר דיאטת דש - החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה
החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה

שינוי הינו תהליך המלווה כל אדם מהימים הראשונים של  חייו. רבים  מאיתנו רוצים לעשות שינוי כלשהו בחיים, בין אם להפסיק לעשן , לרדת  כמה קילוגרמים במשקל, לשנות מקום עבודה, או לשנות את זווית הראייה שלנו על נושאים מסויימים.

מאמר דיאטת דש - סוכרת מחלה של עשירים
סוכרת – מחלה של עשירים

כבר לפני מספר שנים הוכרזה ההשמנה כמחלה, ובהמשך כמגפה של המאה הנוכחית. משיעורי ההשמנה בארה”ב ובישראל, עולה תמונה מדאיגה ביותר. כ- 60% מהאוכלוסייה בארה”ב וגם בארץ סובלים מעודף משקל, וזאת למרות שידוע לכל כי השמנה מהווה גורם סיכון למרבית המחלות המאפיינות את החברה המודרנית. אחת מן התוצאות הנלוות למגפת ההשמנה היא

לחץ כאן ונדבר :)
אנחנו כאן , דבר איתנו :)
דיאטת דש
היי! 👋
נעים להכיר, נמשיך לשוחח בוואטסאפ ?
[]