Search
Close this search box.

דיאטת דש

10 עובדות מעניינות וחשובות על נוזל החיים

מאמר דיאטת דש - 10 עובדות מעניינות וחשובות על נוזל החיים

10 עובדות מעניינות וחשובות על נוזל החיים:

  • כשאנחנו מאבדים 1% נוזלים מהגוף מתחילה תחושת הצמאון. המסקנה:אל תחכו לתחושת הצמא כדי לשתות! היא מגיעה כאיתות לכך שתהליך ההתיייבשות החל.
  • אדם מסוגל לשרוד 10 ימים ללא שתיית מים.
  • הכליות מסננות 190 ליטר מים ביום (189 מתוכם חוזרים בחזרה לגוף, ליטר נזרק ונשפך לשתן).
  • אחוז המים בגופינו משתנה עם הגיל, אצל תינוקות מהוים המים כ-80%-70% ממשקל גופם, לעומת זאת אצל קשישים מהווה כמות המים 40% עד 50% ממשקלם. המוח מכיל 85% מים.
  • כתינוקות,אנו יונקים חלב אם ומקבלים שתייה ומזון מאותו המקור.כאשר אנחנו מתחילים לאכול מזון מוצק, מנגנון הרעב והצמא מתפצלים, אולם ההבדל בינהם משתבש. אנו ממשיכים לאכול, גם אם אנחנו צמאים. שימו לב שהמנגנונים דומים ושתו לפני שאתם פונים לאכילה נוספת.
  • צריכה מספקת של פירות וירקות באופן יום-יומי תגביר את כמות המים הנצרכת. לדוגמא,העגבנייה מכילה כ-97% מים.
  • מים יכולים לשפר את קצב חילוף החומרים בגוף. אפילו התייבשות קלה יכולה להוריד את המטבוליזם של האדם עד 3%. בשנת 2011 חוקרים מהמרכז הרפואי הדסה בירושלים פרסמו מחקרבמסגרתו ילדים בעלי עודף משקל התבקשו לשתות מים קרים. מספר דקות לאחר ששתו נצפתה עלייה בקצב חילוף החומרים של הגוף, אשר הגיע לשיאו כעבור שעה והיה מוגבר ב-25% מהערך ההתחלתי.
  • מים עשויים למנוע כאבי גבהדיסקים שבין חוליות עמוד השדרה עשויים בעיקר ממים. אם יש בגוף מחסור במים עלולים הדיסקים להתכווץ והמרווח בין החוליות יקטן. מחקרים מראים כי 8-10 כוסות מים ביום יכולות להקל באופן משמעותי על כאבי פרקים וגב אצל עד כ-80% מהסובלים.
  • במהלך הלילה אנו מאבדים מיםכדאי להתחיל את היום בשתיית שתי כוסות מים, זוהי כמות הנוזלים שאנחנו מאבדים בזמן השינ בממוצע.
  • מים מינרלים – חשוב לשים לב לתאריך התפוגה ותנאי אחסונם על מנת להתגבר על חיידקים שעלולים להיווצר במקרים שבהם עמדו זמן ממושך ושלא בתנאי אחסון נאותים.

עשוי לעניין אותך גם

מאמר דיאטת דש - האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?
האם עלייה במשקל מהווה כישלון בדיאטה?

אני רוצה להעלות למודעות תחושה לא פשוטה שכולנו חווינו וחווים במהלך החיים- ולפעמים לא נוח לנו לדבר עליה: תחושת הכשלון . וכשמדברים על דיאטות ותהליכים לירידה במשקל, יש לא מעט רגעים כאלו.

מאמר דיאטת דש - החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה
החלטתם על דרך חדשה? עשו שינויים בהדרגה

שינוי הינו תהליך המלווה כל אדם מהימים הראשונים של  חייו. רבים  מאיתנו רוצים לעשות שינוי כלשהו בחיים, בין אם להפסיק לעשן , לרדת  כמה קילוגרמים במשקל, לשנות מקום עבודה, או לשנות את זווית הראייה שלנו על נושאים מסויימים.

מאמר דיאטת דש - סוכרת מחלה של עשירים
סוכרת – מחלה של עשירים

כבר לפני מספר שנים הוכרזה ההשמנה כמחלה, ובהמשך כמגפה של המאה הנוכחית. משיעורי ההשמנה בארה”ב ובישראל, עולה תמונה מדאיגה ביותר. כ- 60% מהאוכלוסייה בארה”ב וגם בארץ סובלים מעודף משקל, וזאת למרות שידוע לכל כי השמנה מהווה גורם סיכון למרבית המחלות המאפיינות את החברה המודרנית. אחת מן התוצאות הנלוות למגפת ההשמנה היא

לחץ כאן ונדבר :)
אנחנו כאן , דבר איתנו :)
דיאטת דש
היי! 👋
נעים להכיר, נמשיך לשוחח בוואטסאפ ?
[]