Search
Close this search box.

דיאטת דש

המלצות משרד הבריאות

במסגרת תכניתו “לעתיד בריא 2020” שם משרד הבריאות כיעד את הפחתת ממדי ההשמנה וצריכת הנתרן בישראל ובכך לשפר את בריאות הציבור. משרד הבריאות פרסם המלצות ומידע לציבור ובינהם: פירמידת מזון ישראלית, דפי מידע לציבור, ומידע לאנשי מקצוע.

משרד הבריאות קובע:
לדעת מומחים, ניתן בהחלט לממש יעד זה על בסיס המאמצים השוטפים לצמצום תכולת הנתרן במזון ועידוד תזונה מסוג DASH.

רקע כללי להמלצות (מתוך ההמלצות לציבור)


ההשמנה כבר הגיעה למימדים של מגיפה כלל-עולמית. רבים מתושבי ישראל, כמו תושבי העולם המערבי כולו, סובלים מעודף משקל או מה שקרוי משקל-יתר. על פי סקר לאומי משנת 2010 , 49% מהמבוגרים בני 20 ומעלה בישראל הם בעלי משקל-יתר וחלק אף במשקל גבוה יותר, המוגדר השמנת-יתר.

המלצות משרד הבריאות לתזונה נבונה דיאטת דש
המלצות משרד הבריאות לתזונה נבונה דיאטת דש
המלצות משרד הבריאות לתזונה נבונה דיאטת דש

ההשמנה מגדילה את הסיכון לסבול מגורמי סיכון, כגון יתר לחץ דם ורמת כולסטרול גבוהה בדם,
אשר גורמים למחלות שונות. אכן, ההשמנה מחוללת שורה ארוכה של מחלות, ובינהן:

התקפי לב, סוכרת, אסתמה, מחלת כבד וכיס המרה, דלקת פרקים, סרטן של המעי הגס,, השד, הרחם ובלוטת הערמונית, דיכאון, דום נשימה בשינה, סיבוכי הריון ולידה.

דיאטת דש – שנת 2020 כבר כאן היום


בדיאטת דש העתיד מתחיל היום והיא מקדימה את זמנה ומיישמת את את רובן המכריע של המלצות משרד הבריאות הישראלי והאמריקאי כבר עכשיו. על ידי יישום עקרונות דיאטת דש לעצמכם ולמשפחתכם הנכם יכולים להיות בטוחים שאתם עומדים בכל המלצות משרד הבריאות הישראלי לתזונה בריאה ונכונה.

דיאטת דש מוזכרת במסמך ההמלצות התזונתיות לתושבי ארה”ב לא פחות מ-57 פעמים. במסמך לאנשי מקצוע שפרסם משרד הבריאות נכתב “לדעת מומחים, ניתן בהחלט לממש יעד זה על בסיס המאמצים השוטפים לצמצום תכולת הנתרן במזון ועידוד תזונה מסוג DASH.”, וזאת בהקשר לצמצום צריכת הנתרן. חלוקת המקרו-ניוטריאנטס בדיאטת דש תואמת להמלצות AMDR בדייקנות.

מעבר לתפריט העשיר והמגוון העומד בהמלצות מסמכי העמדה של משרד הבריאות מקבל כל לקוח ליווי מקצועי פרטני ובנוסף הוא מוזמן להשתתף בקבוצות התמיכה של דיאטת דש. בעקבות בקשות שנבעו מלקוחות החלנו לייצר סדרת חטיפים מגוונת ומספקת. חלק מהחטיפים עונים להגדרת משרד הבריאות “דלי נתרן” והשאר עומדים בכל הדרישות לצריכת נתרן שעליהן ממליץ משרד הבריאות. כנדבך אחרון לערכות דיאטת דש אנו מציעים גם תוספי תזונה איכותיים שפותחו במיוחד כתמיכה לתהליך הדיאטה.


הבסיס להמלצות


יוזמת משרד הבריאות “לעתיד בריא 2020” מגיעה אחרי פרסום יוזמה דומה בארה”ב הנקראת “Healthy people 2020” ומאמצת המלצות רבות שנכללו ביוזמה האמריקאית ובינהן הגברת צריכת הדגנים המלאים, צריכת הפירות וגיוונם, הגדלת כלל כמות הירקות בתזונה עם דגש על ירקות ירוקים וכתומים והגדלת כמות הקטניות. המלצות נוספות שאומצו כוללות הפחתת כמות הנתרן, הפחתת הקלוריות הנצרכות משומנים מוצקים וסוכר לבן המוסף למזונות. בנוסף מאמץ המשרד את ההמלצה להפחית בכמות השומנים הרווים ולהגדיל את צריכת הסידן.

מעבר להמלצות של משרד הבריאות האמריקאי שאימץ משרד הבריאות הישראלי הוא גם פיתח פירמידת מזון ישראלית וקבע כמויות של סוגי מזונות שהוא ממליץ עליהן לאוכלוסיה בישראל. קבוצות אלה כוללות את כל קבוצות המזון של דיאטת דש ואת ההמלצות למספר המנות שיש לצרוך. במאמר שפרסם משרד הבריאות לאנשי מקצוע הוא נותן המלצות ספציפיות למספר המנות שעליו הוא ממליץ וזאת בשאיפה להביא את אוכלוסית ישראל קרוב ככל האפשר להמלצות אלה עד שנת 2020

 

המלצות משרד הבריאות לכלל האוכלוסיה


להלן תמצית המלצות משרד הבריאות כפי שהן מופיעות בניירות העמדה שפורסמו על ידיו לטובת כלל הציבור.

BMI תקין מוגדר בין 18.5-24.9, משקל יתר 25-29.9, השמנת יתר BMI מעל 30, ותת-משקל הוא BMI הקטן מ-18.4

כדי להפחית ממשקל הגוף ואף למנוע עליה במשקל, יש צורך בשינוי באורח החיים. אין פתרונות מהירים. כמו כן, הדרך להצלחה צריכה להיות מותאמת לכל אחד. לכן, רצוי לשאול את עצמך כמה שאלות כדי לסייע בקבלת ההחלטה לשנות את אורח החיים:
•למה את/ה רוצה לעשות שינוי?
•האם משהו מפריע לך לבצע את השינוי?
•מה עשוי להקל עליך לקבל את ההחלטה ולהתמיד בה?

רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה שלך. הוא עשוי להפנות אותך לתזונאי/ת שיעבדו אתך באופן פרטני או במסגרת קבוצתית כדי לקדם את ביצוע השינוי.

כלכל/י צעדיך: פעילות גופנית חשובה כדי למנוע עלייה במשקל. כדי ״לשרוף״ כמות גדולה יותר של קלוריות, חשוב לעשות פעילות אירובית כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה, יחד עם פעילות מחזקת שרירים כמו כפיפות מרפקים, הרמת משקולות או עבודה כנגד תנגודת כמו גומיות.

אל תאכל/י את הלב: רצוי לאכול בהתאם לצרכי הגוף, כלומר כשרעבים. הימנע/י מלאכול רק כדי לשפר את מצב הרוח או כדי להעביר את הזמן. מומלץ לאכול ארוחת בוקר מזינה כל יום.

קבל/י עצה: בעת ביקור אצל רופא, ראוי לברר אם משקלך תואם את ההמלצות של משרד הבריאות/קופת החולים שלך ואם יש צורך לשנות את הרגלי האכילה או את הסוג והמינון של הפעילות הגופנית שלך. אם כן, היעזרו בצוות הרפואי-תזונתי כדי לעשות זאת.

הגודל )והמֶשֶך( כן קובע: ברמת המשפחה, מומלץ להגביל את “זמן המסך” שמבלים מול הטלוויזיה, המחשב והטלפון הנייד לשעתיים ביום )לכל היותר(; לאכול בקצב נינוח; להשתמש בצלחות קטנות יותר; להקטין את מגוון ה”פיתויים המשמינים” בבית; להקפיד על ארוחות משפחתיות ולקבל ביחד החלטות על סוג, כמות ותדירות האכילה.


המלצות משרד הבריאות לאנשי מקצוע


מסמך ההמלתות לאנשי מקצוע הינו מסמך בין 106 עמודים הכולל סקירה מלאה של כל קבוצות המזון ואת תרומתם לבריאותנו. בנוסף מספק המסמך את ההמלצות לגבי יסודות קורט (המינרלים והויטמינים שעלינו לצרוך). המסמך גם דן בהתערבויות מומלצות, ייעוץ מקצועי, הכוונה בבתי הספר, המלצות לתעשית המזון ונושאים רבים אחרים. קישור למסמך המלא להתנהגויות בריאות וליוזמת “לעתיד בריא 2020” ניתן למצוא בעמוד המחקרים הקליניים באתר.


הערכות של דיאטת דש


החוברות הצבעוניות וספר הדש המתלווה אל כל ערכת הרזיה ותזונה נבונה של דיאטת דש יספקו לכם את כל הידע הדרוש לכם כדי לעמוד בהמלצות מיזם “לעתיד בריא 2020” של משרד הבריאות. הצוות המקצועי שלנו יבנה עבורך “מציאות אכילה ריאלית” שתאפשר לך גיוון והנאה מהאוכל. חברתנו מאמינה שחשוב לנו להנות מהמזון אך יחד עם זאת להקפיד על השילובים והמינונים הנכונים שישמרו על משקלנו ובריאותנו. קבוצות התמיכה שלנו מספקות ללקוחות המעוניינים בכך את נדבך העזרה ההדדית בסביבה תומכת ומעשירה.

מגפת ההשמנה משתוללת, 67% מהמבוגרים סובלים מעודף משקל, מסוכרת או מלחץ דם גבוה. 30% מילדי בית הספר סובלים מעודף משקל.
התקשרו או מלאו את הטופס עוד היום והצטרפו להצלחה

לחץ כאן ונדבר :)
אנחנו כאן , דבר איתנו :)
דיאטת דש
היי! 👋
נעים להכיר, נמשיך לשוחח בוואטסאפ ?
[]